جت پرینتر، تکنولوژی ها

جت پرینتر ها، نوعی از چاپگرها هستند. که برای درج اطلاعات متغیر حین تولید و یا بسته بندی محصولات استفاده می گردند. به همین دلیل در صنعت به دستگاه تاریخ زن نیز شناخته می شوند.

جت پرینتر های صنعتی، دارای تکنولوژی های متنوعی می باشند. هر کدام از جت پرینتر ها دارای کاربردی مشابه یا در مواردی تخصصی می باشند.

به طور کلی جت پرینتر های صنعتی بر اساس نوع پرتاب جوهر، به دو دسته تقسیم می شوند. جت پرینتر هایی با گردش دایمی جوهر و دیگری پرتاب جوهر در زمان لازم.

تکنولوژی گردش دایمی جوهر به دلیل داشتن تنوع بالای جوهر، بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته اند. اما با پیشرفت دیگر تکنولوژی ها و به طور خاص تکنولوژی تی-آی-جی به دلیل وجود مزیت های فراوان، صنعت به سوی جایگزینی تکنولوژی قدیمی با تکنولوژی مدرن پیش می رود.

برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی ها یاد شده، جدولی تهیه شده است. در این جدول مزایا، معایب و همچنین روش عملکردی جت پرینترهای صنعتی، به طور کلی توضیح داده شده است.

جت پرینتر TIJ

مقایسه تکنولوژی های جت پرینتر های صنعتی

بدون نیاز به سرویس

در حال حاضر تکنولوژی جت پرینترهای TIJ به میزان قابل توجهی پیشرفت کرده است.

در چند سال اخیر، تنوع جوهر ها بالاتر رفته است. به نحوی که کارتریج های جوهر HP مقرون به صرفه تر، کارا تر و همچنین چاپ آنها بر روی محصولات، ماندگار تر شده اند.

تنوع این جوهر های به اندازه ای است که به عنوان نمونه، در سال های اخیر، رنگ سفید آن نیز به مرحله ی کاربردی رسیده است. باید توجه داشت که رنگ سفید به علت وجود رنگ دانه، برای تمامی تکنولوژی های جت پرینتر، نوعی چالش است.

همچنین تنوع بالای جوهر، برای چاپ بر روی سطوح مختلف جاذب جوهر و نیز سطوح غیر جاذب، این امکان را فراهم نموده است. و به آسانی می توان با یک دستگاه بر روی هر نوع سطحی چاپی با کیفیت بالا انجام داد.

یکی از مهمترین عوامل روی آوردن شرکت های بزرگ به این تکنولوژی جت پرینتر، سادگی کارکرد این دستگاه ها و متغاقبا عدم نیاز به اپراتور متخصص می باشد.

تکنولوژی TIJ نیازی به سرویس های دوره و تعمیر-نگهداری ندارد که یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد.

موارد یاد شده باعث می گردند، کمترین میزان توقف خط به وجود آید.

بدون توقف
کاربرد راحت

پیشرفت های جدید تکنولوژی جت پرینتر های TIJ، همچون تولید جوهر هایی با طول عمر بالا و قدرت پرتاب بالا، باعث تبدیل آن به رقیبی مدرن برای جت پرینتر های CIJ شده است که چندین سال است نوآوری جدیدی نداشته است.

CIJ-Tech
TIJ-Tech

کدام یک برنده است؟ TIJ یا CIJ

سالهاست که فناوری (Continuous Inkjet (CIJ انتخاب اصلی تولید کنند گان در خرید جت پرینتر های صنعتی و درج کد و تاریخ روی محصولات است. اما با پیشرفت های اخیر در تکنولوژی (Thermal Inkjet (TIJ می تواند تغییر بزرگی در این زمینه ایجاد نماید.

(زمان مطالعه 7 دقیقه)

در اصل، CIJ یک فناوری برای صنعت چاپ و نشر بوده است، که پس از آن تبدیل به یک راه کار به منظور چاپ اصلاعات متغیر در صنعت شده است. این دستگاه ها می توانند با سرعت بالا، برای طیف گسترده ای از محصولات ها و تقریباً بر روی هر سطحی ، چاپ کنند.

فناوری های زیادی به عنوان رقیب وجود دارد، از جمله: لیزر ، انتقال حرارتی ، DoD. اما این TIJ است که طی یک دهه گذشته مسیری طولانی را پشت سر گذاشته است. و اکنون تسلط CIJ بر بازار را به چالش می کشد.

نحوه کار آنها

در فناوری CIJ، پمپ فشار قوی جوهر را از طریق نازل های موجود بر روی هد جت پرینتر به بیرون هدایت می کند و جریان مداوم قطره جوهر ایجاد می کند. در این جریان ، چاپگر به صورت الکتریکی قطره های جداگانه ای را که متن چاپ شده را تشکیل می دهند شارژ می کند. یک میدان مغناطیسی در داخل هد جت پرینتر این قطره های شارژ شده را به سمت محل مورد نظر خود روی سطح منحرف می کند. اکثر قطره ها هیچ بار الکتریکی ای ندارند و بنابراین منحرف نمی شوند. اینها در داخل هد جت پرینتر باقی می مانند و به مخزن جوهر بازگردانده می شوند.

سیستم های TIJ از یک کارتریج جوهر، متشکل از صدها نازل کوچک استفاده می کنند که هرکدام دارای یک المان گرمایش هستند. هنگامی که جریان از طریق المان گرم کننده نازل عبور می کند ، جوهر را گرم می کند و باعث تشکیل یک حباب می گردد. فشار ایجاد شده، جوهر را از طریق نازل به سمت بستر پرتاب می کند.

مقایسه مقادیر جت پرینتر های CIJ و TIJ

سرعت چاپ:

سیستم های اولیه TIJ فقط می توانستند با سرعت حداکثر 30 متر در دقیقه چاپ کنند.اما دیگر محدودیت ندارند.با این حال CIJ هنوز هم با سرعتی بیشتر از TIJ چاپ می کند ، اما TIJ اکنون می تواند با سرعت 100 متر در دقیقه چاپ کند. این بیش از حد کافی برای 90٪ خطوط تولید است.

تعمیر و نگهداری

TIJ همیشه برنده تعمیر و نگهداری بوده است. جت پرینتر های TIJ به هیچ سرویسی نیاز ندارند و به تمیز کردن حداقل نیاز دارند. اگر مشکلی پیش آمد ، شما به راحتی کارتریج جوهر را تغییر می دهید ، که چند ثانیه طول می کشد. جت پرینتر های CIJ بسیار پیچیده تر هستند. آنها نیاز به تمیز کردن مکرر و نگهداری منظم توسط تکنسینهای آموزش دیده دارند و باعث وقفه بیشتری در خطوط تولید می شوند.

دوست دار محیط زیست

امتیاز TIJ در اینجا بسیار زیاد است. جت پرینتر های TIJ تا 80٪ انرژی کمتری نسبت به گزینه های CIJ مصرف می کنند. آنها همچنین از حداقل حلال استفاده می کنند و به ایجاد یک محل کار ایمن کمک می کنند. در مقابل، حلال اصلی ترین ماده مصرفی برای جت پرینتر های CIJ است. تمام مدت زمان آماده چاپ، حلال در هوا تبخیر می شود و به طور متوسط 4 تا 6 میلی لیتر حلال در ساعت در هوا آزاد می کنند.

فاصله محصول از هد جت پرینتر

جت پرینتر های اولیه TIJ دارای فاصله پرتاب جوهر 1 یا 2 میلی متر بودند، بنابراین می توانستند فقط روی سطوح مسطح و در مجاورت هد پرینت چاپ انجام دهند. در مقابل، با CIJ سرعت بالای قطرات جوهر امکان پرتاب به اندازه 50 میلی متر را فراهم می آورد. اگرچه 8-10 میلی متر فاصله پرتاب معمولی است که معمولا همین گونه استفاده می شوند زیرا این محدوده ای است که CIJ کیفیت بهینه ای را ارائه می دهد. اما TIJ با طراحی کارتریج و نازل خود مسیری طولانی را طی کرده است تا به فاصله پرتاب معمولی 5 میلی متر برسد. این جت پرینتر های جمع و جور در حال پیشرفت های بیشتری هستند به گونه ای که حتی فاصله ای بیشتر یا مساوی با فاصله پرتاب بسیاری از دستگاه های CIJ در 8 میلی متر را به دست آورده اند. و به همین ترتیب حتی در سطوح خمیده با وضوح بالا نیز می توانند چاپ کنند.

سهولت استفاده

پرینترهای CIJ ماشین های پیچیده ای هستند که قطعات متحرک زیادی دارند. برای استفاده از آنها به آموزش، و تکنسین های آموزش دیده برای نصب و نگهداری آنها احتیاج دارید. در مقابل ، جت پرینتر های TIJ سیستم های مدولار بسیار ساده تری هستند و نیازی به سرویس دهی ندارند. جت پرینتر های جمع و جور در سهولت استفاده را به سطح بعدی می رسانند. راحتی کاربرد و سهولت در راه اندازی، به این معنی است که هز کسی فقط در چند دقیقه قادر به نصب و راه اندازی آنها خواهد بود.

فضای اشغالی در خطوط تولید

سیستم های CIJ حجیم هستند و فضای بیشتری از خط تولید را نسبت به جت پرینتر های TIJ اشغال می کنند. این چاپگر های موفق شده اند که تمام عملکردهای پیشرفته خود را در یک واحد جمع و جور به ثمر برسانند. آن قدر جمع و جور، که قابل انتقال از خطی به خط دیگر باشند.

قابلیت اطمینان

تعمیر و نگهداری و تمیز کردن مکرر به معنای خرابی بیشتر برای CIJ در مقایسه با سیستم های TIJ است. جت پرینتر های CIJ همچنین برای راه اندازی نیاز به چندین دقیقه زمان دارند ، بنابراین کاربران اغلب آنها را در تمام طول روز برای جلوگیری از خرابی بیشتر، آماده به کار نگه می دارند. راه اندازی و خاموش شدن جت پرینتر های TIJ  فقط چند ثانیه طول می کشد، بنابراین کاربران می توانند به سادگی در صورت لزوم آنها را روشن یا خاموش کند.

ما با جت پرینتر های جمع و جور TIJ، مطمئن ترین چاپگرها در بازار هستند. و روی سهولت استفاده متمرکز شده اند و عملکردهای زیادی را خودکار می کنند. با بهینه سازی زمان استفاده از طریق کاهش احتمال خطای انسانی. جت پرینتر های شرکت کربال تجهیز در آلمان و با استفاده از بالاترین کیفیت قطعات ساخته می شوند. برای ایجاد آرامش بیشتر ، ضمانت 24 ماهه نیز دارد.

هزینه های جاری

جت پرینتر های TIJ یک انتخاب اقتصادی است. به دلیل طراحی بدون خدمات نیازی به قراردادهای خدمات گران قیمت نیست. هزینه های نگهداری نادرست باعث ایجاد هزینه های سربار برای CIJ می گردد. هر کارتریج جوهر TIJ ، می تواند تا 500 هزار عدد پیام را چاپ کند. برای 10 الی 15٪ تولیدکنندگان که بیش از یک میلیون پیام در هر ماه چاپ می کنند، CIJ گزینه ای مقرون به صرفه تر به نظر می رسد. با این وجود ، هنگام محاسبه هزینه های جاری جت پرینتر های CIJ در مقابل یک سیستم TIJ، جت پرینتر های TIJ مقرون به صرفه تر و قابل اطمینان تر ، خواهند بود.

یک چاپگر CIJ که از جوهر های رنگی یا تخصصی استفاده می کند ، به دلیل خطر خشک شدن و گیر کردن جوهر در قطعات مکانیکی ، نمی توانند بیش از 15-20 دقیقه خاموش شوند. این امر در دراز مدت بر عملکرد قطعاتی مانند پمپ ها و نازل ها تأثیر می گذارد ، و در نتیجه سرویس دهی پر هزینه ای لازم دارند. همچنین ، بیشتر چاپگرهای CIJ اگر به اشتباه توسط اپراتورها خاموش شوند، باعث خرابی و هزینه های غیرقابل کنترل خواهد شد زیرا چندین دقیقه طول می کشد تا دوباره راه اندازی شود.

تطبیق پذیری

در گذشته TIJ فقط قادر به چاپ روی کاغذ و مقوا بود ، اما اکنون این فناوری پیشرفت کرده است تا بتواند روی سطوح گسترده تری از محصولات چاپ کند. تنوع جوهر های شرکت کربال تجهیز، برای هر جنس سطحی، جوهر تخصصی ارایه می نماید. به نحوی که بر وری هر سطحی از جمله پلاستیک، شیشه، فلز، PVC و لیبل های متالایز چاپی با کیفیت انجام می دهد.

آبا باید جت پرینتر های قدیمی را تعویض کنید؟

فناوری TIJ اکنون بسیاری از چالش های مرتبط با CIJ را برطرف می کند. از جمله نگهداری ، تأثیر بر محیط زیست و هزینه های سربار. چاپگرهای جمع و جور ، TIJ شرکت کربال تجهیز تقریباً در همه موارد ، قابل جایگزینی جت پرینتر های CIJ هستند و یا جتی از آن ها فراتر هستند: این جت پرینتر های چاپی با وضوح بالا و تقریباً بر روی هر سطحی را با سهولت انجام می دهند.و ;کارایی بی نظیر و قابلیت اطمینان بالایی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جت پرینتر های مدرن TIJ با فناوری جدید، با ما در تماس باشید.